It's more than a word.

Det är en liten bit av paradiset, en liten bit av helvetet.
Det är något dom flesta strävar efter att uppnå. Det är ett mål dom flesta når.
Det är det vackraste vi kan hitta, men även det som sårar mest.
Det är det största ordet vi kan uttala, det som rymmer mest.
Ordet jag strävar efter är kärlek...
Varför ska det vara så svårt, jag vill vara kär, jag vill inte se det som en lek.
Jag vill känna närhet, jag vill känna mig älskad.
Jag vill ge och jag vill ta, jag vill ett föralltid ha.
Men föralltid är sådant som bara i sagor finns, sådan man inte finner hos en prins.

Kärlek är ingen lek, inget man finner bakom varje hörn. Folk får det att verka så lätt. Jag har vart kär, jag har vart älskad. Jag har blivit sviken, jag har blivit sårad. Mitt hjärta korssat i tusen bitar. Många säger att tiden läker alla sår. Men jag vet, den gör inte det.
Jag var kär, jag vart sårad. Jag kunde inte sova, jag kunde inte äta, jag kunde inte le. Allt jag ville va att få tillbaka kärleken. Jag sridade, jag vann. Men var det värt det.. Tårarna finns kvar, jag kan inte glömma, jag kan inte förstå. Jag vet inte om jag vill heller. Att jag älskar är inte ågot jag tror, det är något jag vet. Men jag vill mer. Jag vill inte vara hon som kommer i andra hand. Jag vill vara den som kommer först, jag vill bli satt på en pedistal. Jag vill vara den enda, inte en i mängden. Jag vill vara den som får alla dina blickar. Jag vill vara hon du aldrig skulle ljuga för...
Jag vet att det är mycket begärt. Jag vet att det inte är realistiskt. Jag vill inte vara fast, jag vill inte vara fången, jag vill vara fri. Jag vill ha allt, allt eller inget.

En dröm om ett föralltid, ett föralltid som inte finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0